„METRO-PRÁCE-POSTEL není nic pro mě.“

Jak se dostat do Googlu, založit star-tup a k tomu vést sociální projekty se dozvíš od Alizée Breton. Rozhovor o dřině, vizionářství a sympatické geek holce.

Alizée, pracuješ na pozici Brand Marketing Managera v Googlu. Co vlastně děláš?

Pracuji na jednom z nejzajímavějších projektů Googlu, který se jmenuje Motor úspěchu (francouzská verze českého programu Pomáháme Česku růst). Zabývám se online správou digitálně marketingových školení: Digitální garáž a Google pro odborníky (v češtině není dostupný). Google se snaží poskytováním těchto bezplatných programů mít příznivý dopad na ekonomiku, společnost, kulturu a vzdělání.

To je fascinující. Vždycky jsem vnímala Google jen jako vyhledávač. 

Starám se ještě o komunitu podnikatelů a zakladatelů různých asociací a kulturních institucí, pro které organizuji události, posílám jim školicí kurzy a jsem pro ně kontaktní osobou. Kromě toho koordinuji účast Googlu na externích akcích. Zbožňuju svoji práci, protože mám pocit, že celý den jenom pomáhám lidem. Je to geniální.

10658944_10152424348253178_6194274837387662669_o

Je to tvoje první práce po vysoké škole?

Ano, je. Vystudovala jsem komunikaci a marketing a během studia jsem absolvovala pět stáží – ve dvou start-upech, v jedné malé firmě, PR agentuře a nakonec v Googlu. Dostala jsem smlouvu na dobu neurčitou v irském Googlu, ale nebylo tam dost marketingu, tak jsem se vrátila zpět. Nejprve jsem pracovala jako Product Marketing Manager a od září jsem na své současné pozici. Mezitím jsem měla 4 měsíce pauzu.

To je skvělé, že sis mohla takhle odpočinout.

Hodně mě inspirovala kniha Čtyřhodinový pracovní týden, která navrhuje jinou vizi pracovního světa a osobního života. Nemusíš každý den jet rutinu metro-práce-postel. Můžeš pracovat čtyři hodiny v týdnu nebo třeba celý rok, a pak odjet na několikaměsíční dovolenou. Během té pauzy jsem cestovala a starala se o své osobní projekty.

14612624_10154068047788178_7888080087275763039_o

Když jsme u těch projektů, tak jsi založila start-up MeetHarry&Co. Co tě k tomu inspirovalo?

Po čas studií jsem si uvědomila, že abych mohla založit svoji firmu, potřebuji inženýra a designéra, ale žádné jsem neznala. Lidé by rádi začali podnikat, ale neznají další lidi, kteří by měli ty dovednosti, které oni potřebují. Vyhrála jsem univerzitní soutěž DigiPrize, a pak jsem prezentovala svůj podnikatelský záměr na Start-up Week-end na École Polytechnique. Z osmi lidí, kteří mně tehdy pomáhali, se mnou u projektu zůstali dva.

Jak konkrétně funguje MeetHarry&Co?

Na webovou stránku se registrují lidé, kteří buď k sobě hledají dalšího spoluzakladatele s požadovanými dovednostmi, nebo lidé, kteří chtějí pracovat ve start-upu. Tyhle dvě skupiny se pak propojí. Chtěli jsme to ještě doplnit o vzdělávání a mentoring, ale tím, že jsme to vždy dělali u práce, tak jsme s tím museli skončit, protože už nám nezbýval žádný volný čas.

Ty jsi ale neskončila na dlouho. 

To je pravda. Vzhledem k tomu, že mým životním posláním je mít pozitivní sociální dopad a chránit životní prostředí, chtěla jsem se angažovat i nadále. Starám se o marketing pro asociaci Data for Good, která shromažďuje +600 statistiků (anglicky data scientists) a vývojářů, kteří dobrovolně pomáhají neziskovkám a veřejnému sektoru najít využití pro big data.

Bez názvu

O big data se v poslední době hodně mluví. O co vlastně jde?

Už několik let se různými způsoby sbírají kvanta a kvanta dat. Pokud umíš tato data zanalyzovat, můžeš lépe pochopit svůj trh a zákazníky. Dnes máme všechna tato data, ale nevíme, jak je zužitkovat. Statistikové mohou například vzít data určitého fenoménu za roky 1990-2017 a na základě algoritmu předpovídat, co se bude dít v letech 2017-2020. Tomu se říká machine learning.

To vypadá dost sofistikovaně. Takže tohle vy děláte?

V jednom z projektů, který jsme vedli, jsme vytvořili algoritmus pro Červený kříž, který dokázal předpovědět, kdy v jaké oblasti bude potřeba dodávat jídlo. V dalším projektu jsme třeba zanalyzovali 80 000 komentářů a Ministerstvu zemědělství dodali seznam restaurací, které nesplňují hygienické standardy.

To zní neuvěřitelně. Zajímalo by mě, jestli tě vždy fascinovaly technologie?

Ano. Už ve 14 jsem si založila blog o videohrách a u toho jsem se učila HTML, abych si stránku mohla sama programovat. Pak jsem se stala redaktorkou stránky Nintendo Attitude a založila jsem další stránku podobnou americkému Lifehacker. Většinou jsem se učila vše sama. Stáže a osobní projekty mně pomohly se v tom rozvinout.

17492930_10154546711093178_8304920125466460628_o

Přijde mi unikátní, že propojuješ technologie a sociální dopad.

Už odmalička jsem říkala rodičům, že chci změnit svět, a že nesouhlasím se stavem věcí, ale oni mně říkali, že jsem idealista. Myslím si, že hlavním rozdílem oproti dřívějšku jsou transparentnost a sofistikované technologie. Jeden z nejskvělejších příkladů je platforma Change.org, která dělá skvělou práci a má opravdový dopad. My s Data for Good chceme mít taky pozitivní dopad.

Takže už ti rodiče věří?

Ještě ne. Moji rodiče pocházejí ze „starého světa“. Dnes se hodně filozofů, ekonomů a spisovatelů shodne, že jsme na konci jedné éry. Jsem přesvědčená o tom, že vstupujeme do nového světa. Pokud budeš mít příležitost, podívej se na filmy Demain et En Quête de Sens, které ukazují uskutečnitelné řešení pro lepší svět. Film Demain mě úplně změnil život.

Vnímám to podobně.

No, vidíš. Znám mnoho mladých lidí, kteří mají skvělé projekty, a věřím, že se nám to povede.

Děkuji za ten nadšený konec, Alizée. Přeju ti hodně štěstí ve všem, co děláš.

Copyright: Alizée Breton

Díky za čtení. 🙂 Pokud se ti rozhovor líbil, můžeš ho podpořit lajkem na FB stránce Pinklich nebo mrknout na foto příběh She said na Instagramu

Podobné inspirativní příběhy z českého prostředí o ženách v IT najdeš na stránkách Czechitas

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

w

Připojování k %s